Neem gerust contact met ons op

Wil je graag meer informatie over onze diensten of heb je (kritische) vragen? Bekijk dan onze veelgestelde vragen of neem contact met ons op!

Openingstijden

Je kunt ons iedere dag telefonisch bereiken van 09:00 tot 15:00 op 030 203 5800.

Let op: Vanwege grote belangstelling voor ons concept in combinatie met de huidige veranderingen in de energiemarkt zijn wij enorm druk. We doen ons uiterste best om vragen binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Indien je telefonisch contact opneemt is de wachttijd langer dan je van ons gewend bent.

Postadres

Europalaan 500 Z.1.5
3526 KS, Utrecht

FAQ

5 meestgestelde vragen

Zijn de inkoopprijzen altijd inzichtelijk?

Bij NextEnergy geloven wij dat inzicht in de prijzen een belangrijke sleutel is om mensen bewust te maken van zijn eigen mogelijkheden om hierop te anticiperen. NextEnergy toont de marktprijzen direct op de ontwikkelde app. Hierbij maken wij gebruik van de meest gangbare handelsbeurs voor energie, namelijk de EPEX spotprijzen voor elektriciteit en de EEX spotprijzen voor gas. Alle tarieven worden één-op-één doorbelast aan onze consument. Dit geldt voor de inkoopprijzen maar ook voor overige kosten zoals kosten voor de netbeheerder, belastingen en heffingen.

Ik heb een vast contract, maar wil wel overstappen. Kan dat?

Zeker. Bij een vast contract zal de energieleverancier soms een boete rekenen indien je overstapt. Deze boetes zijn wettelijk vastgelegd door de Autoriteit Consument & Markt (ACM), in 2022 zijn deze boetes maximaal €125 euro voor elk jaar dat je eerder opzegt. In veel gevallen is het gebruik maken van dynamische prijzen zoveel voordeliger dat het betalen van de boete prima uit kan.

Op welke datum wordt de automatische incasso afgeschreven?

Het bedrag wordt op de 26e van iedere maand automatisch van je rekening afgeschreven.

Hoe kom ik aan de inloggegevens voor de app?

De inloggegevens voor de app ontvang je op de dag dat je contract start.

Wanneer kan ik mijn maandelijkse voorschot aanpassen?

Je kan je voorschot aanpassen nadat je een volledige maand bij ons onder contract hebt gestaan. Bel gerust met onze klantenservice en wij passen het voor je aan!

Alle onderwerpen