Heb je vragen of wil je meer informatie over onze energielevering? Bij NextEnergy staan we altijd voor je klaar! Bekijk of je het antwoord op jouw vraag kunt vinden tussen onze meest gestelde vragen. Lukt dat niet of wil je graag snel persoonlijk contact? Dan kan je het beste met ons chatten! Op die manier kunnen wij jou het snelste verder helpen.
Dit zijn de 5 vragen die het meest gesteld worden. Staat jouw vraag hier niet tussen? Bekijk dan alle onderwerpen van onze FAQ!
Jouw overstap wordt geregeld door ons
Jouw overstap naar NextEnergy wordt helemaal door ons geregeld. Jij hoeft je geen zorgen te maken, ook als je niets hoort van je huidige energieleverancier. Ga je verhuizen? Neem dan wel contact op met je energieleverancier om het contract te beëindigen.
Heb je een vast contract?
Let dan goed op dat de einddatum van dat contract gelijk staat aan de startdatum bij NextEnergy. Zo voorkom je problemen met je opzegtermijn.
De inloggegevens voor de app ontvang je op de dag dat je contract start.
De prijzen in de app zijn nog zonder een aantal extra kosten. Boven op de prijzen in de app zijn er de volgende kosten:
Iedereen krijgt €596,85 terug aan energiebelasting. Deze wordt per maand verrekend in het voorschot.
Door de introductie van het prijsplafond, zijn de plannen om de prijzen in de app inclusief de belastingen aan te bieden, naar later verschoven. De prijzen inclusief belastingen staan nu gepland voor het eerste kwartaal van 2023.
Bij NextEnergy geloven wij dat inzicht in de prijzen een belangrijke sleutel is om mensen bewust te maken van zijn eigen mogelijkheden om hierop te anticiperen. NextEnergy toont de marktprijzen direct op de ontwikkelde app. Hierbij maken wij gebruik van de meest gangbare handelsbeurs voor energie, namelijk de EPEX spotprijzen voor elektriciteit en de EEX spotprijzen voor gas. Alle tarieven worden één-op-één doorbelast aan onze consument. Dit geldt voor de inkoopprijzen maar ook voor overige kosten zoals kosten voor de netbeheerder, belastingen en heffingen.
Je kan je voorschot aanpassen nadat je een volledige maand bij ons onder contract hebt gestaan. Bel gerust met onze klantenservice en wij passen het voor je aan!