Neem gerust contact met ons op

Wil je graag meer informatie over onze diensten of heb je (kritische) vragen? Neem dan gerust contact met ons op! Wij komen zo snel mogelijk bij je terug met een transparant en eerlijk antwoord.

Telefoonnummer

030 203 5800

Openingstijden

Iedere werkdag van 08:30 tot 18:00

Postadres

Europalaan 500 Z.1.5
3526 KS, Utrecht

Contactformulier

Bedankt voor je bericht
We nemen zo mogelijk contact met je op.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

FAQ

5 meestgestelde vragen

Zijn de inkoopprijzen altijd inzichtelijk?

Bij NextEnergy geloven wij dat inzicht in de prijzen een belangrijke sleutel is om mensen bewust te maken van zijn eigen mogelijkheden om hierop te anticiperen. NextEnergy toont de marktprijzen direct op de ontwikkelde app. Hierbij maken wij gebruik van de meest gangbare handelsbeurs voor energie, namelijk de EPEX spotprijzen voor elektriciteit en de EEX spotprijzen voor gas. Alle tarieven worden één-op-één doorbelast aan onze consument. Dit geldt voor de inkoopprijzen maar ook voor overige kosten zoals kosten voor de netbeheerder, belastingen en heffingen.

Is NextEnergy een volwaardig energieleverancier?

Ja, NextEnergy is door de ACM (Autoriteit Consument & Markt) een vergunning verstrekt voor de levering van gas en elektriciteit voor de consumentenmarkt. Mede door de huidige volatile markt zijn de eisen voor het verkrijgen van een vergunning verscherpt. Nextenergy heeft bewezen aan al deze (terechte) voorwaarden te voldoen.

Ik heb een vast contract, maar wil wel overstappen. Kan dat?

Zeker. Bij een vast contract zal de energieleverancier soms een boete rekenen indien je overstapt. Deze boetes zijn wettelijk vastgelegd door de Autoriteit Consument & Markt (ACM), in 2022 zijn deze boetes maximaal €125 euro voor elk jaar dat je eerder opzegt. In veel gevallen is het gebruik maken van dynamische prijzen zoveel voordeliger dat het betalen van de boete prima uit kan.

Wie gaat het batterijsysteem installeren?

Dat gebeurt door onze erkende en ervaren monteurs. Alvorens zij bij jou langskomen inventariseren wij wat de specifieke situatie is en welke materialen er eventueel besteld moeten worden om de installatie te voltooien. Vervolgens maken wij een afspraak en de monteurs gaan pas weg wanneer zowel het systeem als de online applicatie naar behoren functioneert. In het artikel "Alles wat je moet weten over de installatie van het batterijsysteem" leggen wij stapsgewijs uit hoe dit proces in zijn werk gaat. Heb je na het lezen nog vragen over het installatieproces? Neem dan gerust contact op! 

Alle onderwerpen