klantenservice

Heb je vragen of wil je meer informatie over onze energielevering? Bij NextEnergy staan we altijd voor je klaar! Bekijk of je het antwoord op jouw vraag kunt vinden tussen onze meest gestelde vragen.

Lukt dat niet of wil je graag snel persoonlijk contact? Dan kan je het beste met ons chatten! Op die manier kunnen wij jou het snelste verder helpen.

5 meest gestelde vragen

Dit zijn de 5 vragen die het meest gesteld worden. Staat jouw vraag hier niet tussen? Bekijk dan alle onderwerpen van onze FAQ!

Wordt mijn overstap geregeld door NextEnergy?

Jouw overstap wordt geregeld door ons

Jouw overstap naar NextEnergy wordt door ons geregeld. Jij hoeft je geen zorgen te maken, ook als je niets hoort van je huidige energieleverancier. Ga je verhuizen? Neem dan wel contact op met je energieleverancier om het contract te beëindigen.

 
Heb je een vast contract?

Let dan goed op dat de einddatum van dat contract gelijk staat aan de startdatum bij NextEnergy. Zo voorkom je problemen met je opzegtermijn.

Zijn de beursprijzen altijd inzichtelijk?

Bij NextEnergy geloven wij dat inzicht in de prijzen een belangrijke sleutel is om mensen bewust te maken van zijn eigen mogelijkheden om hierop te anticiperen. NextEnergy toont de beursprijzen direct op de ontwikkelde app. Hierbij maken wij gebruik van de meest gangbare handelsbeurs voor energie, namelijk de EPEX spotprijzen voor elektriciteit en de EEX spotprijzen voor gas. Alle tarieven worden één-op-één doorbelast aan onze consument. Dit geldt voor de beursprijzen maar ook voor overige kosten zoals kosten voor de netbeheerder, belastingen en heffingen.

Wanneer kan ik mijn termijnbedrag aanpassen?

Je kan je voorschot aanpassen nadat je een volledige maand bij ons onder contract hebt gestaan. Dat doe je gemakkelijk via de NextEnergy app in het Financiën scherm.

Kom je er via de app niet uit? Bel gerust met onze klantenservice en wij passen het voor je aan!

Wat is het verschil tussen beursprijs, beursprijs+ en all-in prijs?

Beursprijs

De beursprijs van energie is de marktprijs waartegen NextEnergy energie inkoopt op de Europese energiemarkt. Deze prijs is exclusief BTW.

Beursprijs+

In de beursprijs+ wordt ook de inkoopvergoeding, energiebelasting (in 2024 €0,13 per kWh stroom en €0,70 per m3 gas) en BTW (21%) over de beursprijs meegerekend.

All-in prijs

De all-in prijs bevat alle posten van de beursprijs+, en telt daar de netbeheerderskosten en abonnementskosten bij op. Daarnaast wordt de vermindering energiebelasting van de prijs afgehaald om tot de all-in prijs te komen.

Hoe kom ik aan de inloggegevens voor de app?

De inloggegevens voor de app ontvang je na jouw inschrijving bij NextEnergy, en voordat jouw contract van start gaat.

Staat je vraag er niet tussen?

Neem dan gerust contact met ons op! Heb je een dringende vraag of wil je snel meer informatie? Start dan een chat! Op deze manier kunnen onze medewerkers jou zo snel mogelijk verder helpen.

Bellen
Ma t/m vr van 9:00u tot 17:00u
030 203 5800
E-mail
Binnen 5 werkdagen reactie
Stuur een e-mail

jouw bestelling

Product Name
Option 1
-
+
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
$0
Totaal
0
Alle kosten worden pas achteraf in rekening gebracht na een succesvolle installatie.
Bestellen