Live inzicht in je stroom en gasverbruik

Weten hoeveel stroom je gebruikt bij een wasbeurt? Of wat het sluipverbruik van jouw televisie nou echt is? Met onze P1 Meter krijg je live inzicht in je stroom- en gasverbruik en je teruglevering.

Besparen begint met inzicht

Maak je meterkast slimmer

Een slimme meter kan nog slimmer. Door deze P1 meter aan te sluiten zie je real-time wat jouw apparaten verbruiken, en hoeveel stroom je zonnepanelen nu opwekken. Met die kennis maak je betere keuzes voor je portemonnee én voor de planeet. Zo maken we slim energieverbruik makkelijk.

Overzichtelijk in de NextEnergy app

Al jouw verbruik zie je terug in een handige grafiek in de NextEnergy app, ook als je niet thuis bent. In de app zie je ook jouw gemaakte kosten, en de actuele energieprijzen. Zo heb je alles onder één digitaal dak.

Werkt met iedere slimme meter

Je hoeft je geen zorgen te maken om het merk of model van jouw slimme meter. Iedere slimme meter heeft een P1 poort waar je de P1 meter op kunt aansluiten. De installatie heb je zelf in een paar minuten geregeld.

Maak je verbruik
inzichtelijk en stuurbaar

Meten is weten. Door een beter beeld te krijgen van je dagelijkse verbruik ontdek je sluipverbruikers en kun je ook beter inspelen op goedkope dalmomenten. Zo heb je de P1 meter alweer snel terugverdiend.

Waarom kiezen voor de NextEnergy P1‑meter?

Betrouwbare metingen direct uit je slimme meter

Slimme meters houden constant jouw energieverbruik bij, maar dat zie je zelf niet. Met een P1 meter krijg je meer inzicht in je verbruik en daarmee ook meer controle over je energierekening.

Ingebouwde P1 splitter

Heb je al een apparaat aan je slimme meter aangesloten? Geen probleem. Onze P1 meter komt met een ingebouwde splitter. Je kunt jouw bestaande apparaat hierop aansluiten en hoeft dus niets te vervangen.

Ideaal voor dynamische tarieven

Heb je een wasbeurt ingesteld om tijdens een dalmoment te draaien? Dankzij de real-time inzichten zie je altijd hoe slim je energie verbruikt. Ook als je niet thuis bent.

Haal méér uit je energie

Bestel de P1‑meter vandaag nog en ontdek sluipverbruik en monitor je teruglevering om maximaal te besparen.

P1 meter
Voor bestaande NextEnergy klanten
80% korting
€49,95
€9,95
Gratis bezorging
Icoon van een checkmark, in het groen dikgedrukte font.

Real-time inzicht in je verbruik

Icoon van een checkmark, in het groen dikgedrukte font.

Ontdek sluipverbruik

Icoon van een checkmark, in het groen dikgedrukte font.

Monitor je teruglevering

Out of Stock
In winkelmandje
Voor bestaande klanten:
€ 9,95

Binnen 3 dagen in huis
Gratis bezorging
2 jaar garantie

Alles wat je wilt weten over de P1 meter

Veelgestelde vragen

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Bestelling en levering
Ik heb een plug-in batterij besteld, moet ik ook een P1 meter bestellen?
Icoon van een checkmark, in het paars dikgedrukte font.

Nee, je ontvangt een gratis P1 meter bij jouw plug-in batterij.

Installatie
Kan ik de P1 meter zelf installeren?
Icoon van een checkmark, in het paars dikgedrukte font.

Ja, de P1 meter installeer je in een paar minuten zelf. Dat doe je via de NextEnergy app in het Apparaten scherm. Volg de stappen nauwkeurig voor een soepele installatie.

Bestelling en levering
Wat is de levertijd van de P1 meter?
Icoon van een checkmark, in het paars dikgedrukte font.

De P1 meter wordt per briefpost verzonden. Na jouw bestelling kun je een levertijd van 1-3 werkdagen verwachten.

Gebruik
Wat heb ik aan een P1 meter?
Icoon van een checkmark, in het paars dikgedrukte font.

Jouw slimme meter leest constant het verbruik van jouw huishouden uit, maar dat zie je zelf niet. Een P1 meter geeft je wél dit real-time inzicht zodat je altijd precies weet hoeveel stroom en gas er wordt verbruikt. Hierdoor ontdek je sluipverbruik in je huishouden, en kun je slimmer inspelen op goedkope dalmomenten.

Een P1 meter is ook nodig voor aansturing van slimme apparaten, zoals onze plug-in thuisbatterij.

Problemen
De P1 meter verbindt niet via Bluetooth.
Icoon van een checkmark, in het paars dikgedrukte font.

Wil de P1 meter niet correct verbinden via Bluetooth? Probeer dan het volgende:

  • Wacht 2 minuten nadat je de dongle hebt aangesloten in de slimme meter.
  • Houd je telefoon binnen 2 meter van de dongle.
  • Controleer of Bluetooth op je telefoon is ingeschakeld en vindbaar is voor andere apparaten.
  • Zie je een paars lampje op de dongle? Dan is deze al eerder gekoppeld. Verwijder tijdelijk de adapter van de P1 meter, en verwijder de koppeling in de Bluetooth-instellingen van je telefoon. Probeer het hierna opnieuw.
Installatie
Wat heb ik nodig om de P1 meter te installeren?
Icoon van een checkmark, in het paars dikgedrukte font.

Voor de installatie heb je het volgende nodig:

- Een smartphone met de NextEnergy app en Bluetooth functionaliteiten;

- Een Wi-fi verbinding;

- Een slimme meter;

- Een vrij stopcontact in de buurt van jouw slimme meter.

Bestelling en levering
Moet ik thuis zijn voor de levering van de P1 meter?
Icoon van een checkmark, in het paars dikgedrukte font.

Het pakketje past door een standaard brievenbus, je hoeft dus niet thuis te blijven.

Gebruik
Moet ik de P1 meter onderhouden?
Icoon van een checkmark, in het paars dikgedrukte font.

Nee, na de installatie kun je de P1 meter lekker in de meterkast laten hangen.

Problemen
De Wi-fi verbinding lukt niet.
Icoon van een checkmark, in het paars dikgedrukte font.

Maakt de P1 meter geen verbinding met jouw netwerk, of krijg je een "Er ging iets mis" error? Probeer dan het volgende:

  • Controleer of je het juiste netwerk en wachtwoord hebt ingevuld.
  • Gebruik de QR-scanfunctie.
  • Herstart je router.
  • Zorg dat je verbinding maakt met een 2.4 GHz netwerk (geen 5 GHz).
  • Probeer de installatie opnieuw te doorlopen.
Installatie
Heb ik een Wi-fi verbinding nodig om de P1 meter te installeren?
Icoon van een checkmark, in het paars dikgedrukte font.

Ja, de P1 meter moet verbonden worden met jouw lokale netwerk om actuele verbruiksdata te tonen in de app.

Gebruik
Hoe gebruik ik een P1 meter?
Icoon van een checkmark, in het paars dikgedrukte font.

Na de installatie hoef je niets meer te doen met de P1 meter. Je ziet nu altijd jouw actuele verbruik in de NextEnergy app.

Problemen
De P1 meter is verbonden, maar ik zie geen live data
Icoon van een checkmark, in het paars dikgedrukte font.

Lijkt de P1 meter correct geïnstalleerd, maar zie je toch geen data in de app? Binnen het eerste uur kan er wat vertraging zijn. Werkt het na een uur nog steeds niet? Kijk dan naar het LED-licht op de dongle.

Blauw/groen knipperend: geen data van slimme meter → herplaats dongle.

Rood (knipperend): stroomprobleem → reset dongle en adapter.

Rood/groen knipperend: server niet bereikbaar → wacht enkele minuten.

Oranje: firmware-update bezig → wacht 5 minuten.

Zie je een andere kleur? Bekijk de kleurengids in de app, of neem contact op met onze klantenservice.

Installatie
Werkt de P1 meter met mijn slimme meter?
Icoon van een checkmark, in het paars dikgedrukte font.

Onze P1 meter is ontworpen om met alle standaard slimme meters in Nederland te werken. Zolang jouw slimme meter een P1 poort heeft, zou de P1 meter moeten werken.

Installatie
Heb ik speciaal gereedschap nodig voor de installatie?
Icoon van een checkmark, in het paars dikgedrukte font.

Nee, je kunt de installatie helemaal zonder gereedschap doen.

Installatie
Ik heb al een apparaat aangesloten aan mijn slimme meter, wat nu?
Icoon van een checkmark, in het paars dikgedrukte font.

Onze P1 meter komt met een splitter. Aan de onderkant van de dongle vind je een P1 poort waar je jouw andere apparaat op kunt aansluiten.

Installatie
Hoe kan ik de P1 meter verwijderen?
Icoon van een checkmark, in het paars dikgedrukte font.

Volg deze stappen om de P1 meter correct te verwijderen:

1. Verwijder de P1 meter in de NextEnergy app

2. Verwijder de dongle uit jouw slimme meter en haal de adapter uit het stopcontact.

3. Wis de Bluetooth-koppeling op je telefoon

Installatie
Ik heb een probleem met de installatie, wat nu?
Icoon van een checkmark, in het paars dikgedrukte font.

Het LED-lichtje in de P1 meter geeft aan wat het probleem is met de installatie. Loop je tegen een van die problemen aan? Dit is wat je kunt doen:

Blauw/groen knipperend: geen data van slimme meter → herplaats dongle.

Rood (knipperend): stroomprobleem → reset dongle en adapter.

Rood/groen knipperend: server niet bereikbaar → wacht enkele minuten.

Oranje: firmware-update bezig → wacht 5 minuten.

Jouw bestelling

Icoon van een zwart kruis.
Product Name
Option 1
-
+
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
$0
Totaal
0
Bestellen